MENU

Zo ziet Zayn er nu niet meer uit…

IT

05/09/2017 Reacties uitgeschakeld voor Stromae heeft nog last van malariapillen Views: 214

Stromae heeft nog last van malariapillen

 

Stromae (echte naam: Paul Van Haver) moest in 2015 noodgedwongen zijn tour door Afrika annuleren omwille van gezondheidsredenen. De zanger nam indertijd de malariapillen Lariam in dat ernstige bijwerkingen met zich meebracht. "Ik was volledig op. Ik kon die pillen niet verdragen. Ik kreeg er hallucinaties van. Er werd vastgesteld dat ik leed aan een psychische aandoening, veroorzaakt door de pillen. Ik was bang dat ik mezelf iets zou aandoen, ik was mezelf niet meer."

En daar heeft hij nu twee jaar later nog steeds last van. "Ik ben nog steeds gevoelig voor angstaanvallen. Ik moest zelfs eens opnieuw naar het ziekenhuis. Ik heb weinig spijt van de dingen die ik in mijn leven gedaan heb, maar als ik kon terugkeren in de tijd had ik Lariam nooit genomen", vertelt Paul Van Haver.

Vaak voorkomende bijwerkingen van Lariam zijn duizeligheid, misselijkheid, braken, hoofdpijn, slaperigheid, diarree, buikkrampen, slapeloosheid en vreemde dromen. Een minderheid heeft last van oorsuizen, evenwichtsstoornissen, neerslachtigheid, verwardheid en hallucinaties. Volgens Yves Van Laethem, infectiespecialist aan het Universitair Ziekenhuis Brussel, is het uitzonderlijk dat bijwerkingen van malariapillen zo'n groot effect hebben. "Als je gestrest bent, kan de medicatie psychologische gevolgen hebben. Maar dat duurt normaal maar één tot twee weken."

Wij wensen Stromae nog veel beterschap toe.

 

Tags: , , , , ,

Reacties zijn gesloten.

hit fm gebruikt cookies om u de beste surfervaring te kunnen bieden.